niedziela, 7 października 2012

Z serii: Duszek w kuchni - Ciasto marchewkowe!

Cześć!
Mam dzisiaj dla Was coś innego, niż paznokcie, makijaż i kosmetyki. Mianowicie, mój przepis na moje ulubione ciasto marchewkowe. Uwielbiam siedzieć w kuchni i gotować, wczoraj odkryłam, że pieczenie ciast sprawia mi równie wielką przyjemność.


Za co lubię ciasto marchewkowe? Zacznijmy od tego, że jest bardzo zdrowe - ma mało cukru i zawiera warzywa i owoce. Ni jest tuczące, stosowane w dietach (wtedy ilość cukru jest naprawdę ograniczona).
Bez problemu możemy cieszyć się smakiem i figurą :)
Sam jest bardzo specyficzny - jeśli lubimy piernik, to ciasto również nam przypadnie do gustu. Dlaczego specyficzny? A dlatego, że mamy połączenie goryczy piernika i cynamonu ze słodyczą marchewki.
Dużo osób może powiedzieć " Marchewka i ciasto? Fuuu!". A nieprawda, smak marchewki jest naprawde inny :)

A teraz mój przepis :

Składniki:

2 szklanki startej marchewki
1,5 szklanki mąki
4 jajka
pół szklanki oleju
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1 łyżka cukru wanilinowego
ulubione bakalie
pół łyżeczki soli

  • Na początku trzemy naszą marchewkę na tarce o drobnych oczkach. 
  •  Kroimy nasze bakalie w kostkę (u mnie były to suszone śliwki i gruszki )
  •  Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni
  • W osobnej miseczce mieszamy mąkę, sół, proszek do pieczenia oraz sodę.

  • Jajka ubijamy z cukrem i cukrem wanilinowym na puszystą masę, pilnujący by cukier był totalnie roztarty.
  • Do tak przygotowanej masy dodajemy stopniowo olej, ciągle miksując.
  • Stopniowo dodajemy przygotowaną mąkę, cynamon i przyprawę do piernika.


  • Na koniec dodajemy marchewkę i bakalie.

  • Masę wlewamy do natłuszczonej lub wyłożonej papierem formy. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy ok 45-55 minut, sprawdzając patyczkiem.
  • Na koniec najlepiej posypać cukrem pudrem lub polać ulubioną polewą 


To tyle :)


Jadłyście kiedyś takie ciasto?
Lubicie je?


10 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta tego typu, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię za bardzo marchewki, ale tego ciasta bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam, ale wszyscy mi ostatnio robią ochotę na ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdyby nie fakt, że moja lodówka się ledwo domyka z przepełnienia, a ja nie mam miksera, to chętnie bym zrobiła, bo narobiłaś mi ochoty! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo :) To widzę, że nie żyjesz po studencku :D To ja zapraszam do mnie:) niedługo robie znowu :)

      Usuń
    2. Ale za zaproszenie dziękuję ;) Jak jakieś zakupy w łodzi, to dzwoń, bo ja zawsze chętna! ;)) ;***

      Usuń
  5. Do Kalisza przyjadę dopiero na wszystkich świętych ;(
    A co do życia studenckiego to zupełnie nie- moja lodówka jest przepełniona tak bardzo, że część rzeczy trzymam w szafkach bo w lodówce (chociaż mamy taką wielką) brakło miejsca ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Omniam mniaaaami ! Uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  7. wiele razy słyszałam o tym cieście, ale sama jeszcze nie próbowałam:/ wygląda świetnie, jeśli jest do tego takie mokre jak lubię, to muszę to koniecznie zrobić !!!

    OdpowiedzUsuń